Rezumat Salonul Auto de la Frankfurt 2009 !

| 3 Comments

Dupa cum stiti, saptamana trecuta am fost plecat impreuna cu viitoarea nevasta la Frankfurt, in special pentru cel mai mare Salon Auto din Europa, care se desfasoara odata la 2 ani de zile. Binenteles, am fost la zielele presei (15-16), cu ajutorul unei acreditari obtinute anterior.

Cand am ajuns la salon, care s-a desfasurat la complexul Messe (mai mare un pic decat Romexpo), am ramas uimit si placut impresionat de atmosfera si de marimea salonului. Prima data am dat pe la hala Renault, Dacia, Ford, Suzuki, Mazda, Volvo si Kia, unde am vazut noile conceptele electrice de la Renault, noul Mazda MX-5 Superlight,Dacia Duster, conceptul Volvo S60 si unde m-am dat pe un simulator Ford WRC Abu Dhabi (revin cu un filmulet in urmatoarele posturi).

A doua hala in care am intrat a fost cea unde am vazut modelele Seat, Volkswagen, Lamborghini, Bentley, Audi si Skoda. Ca sa ne ajute, cei de la Seat ne-au dat cate un geamantan dragut si rosu cu rotile. Au avut o idee de marketing excelenta pentru ca lumea n-a mai avut ce cara in acele doua zile, iar aceste geamantane pot fi folosite si in alte excursii, vacante samd. Am inceput cu conceptele Audi, si anume Audi R8 Spyder, Audi e-Tron (varianta electrica) si multe altele printre care si un Audi S8 si un Audi R8 Quattro in care am stat cateva minute (vis devenit realitate). Seat a prezentat noul IBZ, noua varianta a lui Seat Ibiza. Eu pana acum n-am suportat acest model, dar IBZ arata bestial si cred ca si voi sunteti de aceeasi parere cu mine. Volkswagen a venit cu niste bijuterii ca si Volkswagen L1 si Volkswagen Phaeton Exclusive, Skoda si-a prezentat conceptele ecologice, Lamborghini si-a prezentat noul Reventon Roadster, iar Bentley a venit cu niste variante de exceptie ca si Mulsanne si Continental GTC Series 5I. Pur si simplu superbe! Ma gandesc ca va dati seama ce-a urmat dupa aceste doua experiente unice.

Una si mai tare numita Mercedes-Benz. Constructorii germani au avut o hala doar pentru ei, unde si-au prezentat noile concepte, precum SLS AMG, BlueZERO E-Cell Plus, F-Cell Roadster (care va ramane doar un concept), S400 Hybrid, S600, duba Viano, Maybach Zeppelin samd. O sa le vedeti pe toate in curand intr-un post pe Coolest Concepts. Pur si simplu am ramas fara cuvinte, mai ales ca am si stat in unele dintre ele. Desi toate mi-au placut n-as putea sa dau atatia bani pe o masina (cu exceptia lui Audi R8) nici daca as avea 100 de miliarde de EURO. Mai bine i-as da la un copil care are nevoie mai multa de acei bani. Sa trecem mai departe.

Dupa aceea a urmat una dintre ciresele de pe tort si anume hala in care erau cei de la Ferrari alaturi de Maseratti, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, Dodge si Hyundai. De aici cel mai tare mi-au placut Ferrari 458 Italia, Ferrari California, Maseratti GranTurismo S, Alfa Romeo 8C Competizione, Abarth 695 (un Fiat 500 modificat pentru Ferrari), Hyundai ix-Metro si Hyundai Blue Will.

Nici bine n-am iesit din aceasta hala ca am intrat in cea mai luxoasa, dupa parerea mea, de la acest eveniment, si anume cea care adapostea Toyota, Lexus, Peugeot, Citroen, Trabantul electric, Artega, Saab, Marrusia samd. Cei de la Toyota nu m-au impresionat decat cu IQ, noul Avensis si cu modelul Hybrid Prius. Insa cei de la Lexus, companie ce apartine de Toyota au adus frumuseti ca si noul LF-Ch, noile IS 250 si IS 250 C, suv-ul RX 450 h si multe altele. Francezii de la Peugeot si-au prezentat superb conceptele BB1 si RCZ, cu stropi de apa sub forma de numele acestor masinute. Nici compatriotii lor de la Citroen nu s-au lasat mai prejos si au lansat conceptele Revolte, DS3, GT si noul C3 (si ei au dat geamantane, dar n-aveam cum sa le aducem si pe alea acasa). N-am putut sa nu observ nici cele doua frumuseti precum Marrusia, primul supercar rusesc si Helmet Hartung, frumoasa combinatie dintre un Hummer si un DeLorean.

Si ca sa fie prima zi perfecta am ajuns la hala BMW, unde am vazut o prezentare perfecta a istoriei automobilelor bavareze. Printre ele s-au gasit toata gama Mini Cooper (de la Mini Cooper-ul lui Mr Bean pana la ultimul Concept numit Mini Coupe), BMW X5 si X6 M, Seria 5 GT, noul X1, noile concepte EfficientDynamics si nu in ultimul rand BMW Vision, care a pus dopul la sticla si pe care abia m-au lasat sa-l ating (urmeaza si poze cu interiorul). Respect celor de la BMW pentru prezentare, chiar a meritat sa “pierdem” jumate de ora. Intr-o pauza de 15 minute ne-am intalnit cu Bobby Voicu si Vlad Balan, doi bloggeri de succes din Romania.

A doua zi n-am venit direct la salon ci ne-am pierdut un pic prin oras, pe care am sa vi-l prezint in urmatorul post. Pe la vreo 14:00 am ajuns la salon, dupa care am inceput sa luam halele de la inceput ca sa mai facem poze la modelele pe care nu le-am putut poza in prima zi. Intre timp ne-am dat seama ca era sa trecem pe langa una dintre cele mai importante hale, si anume cea in care erau Porsche, Aston Martin, Land Rover, Jaguar, Lotus, Pagani Zonda, Tesla, Viesmann, Fisker Karma si nu in ultimul rand firmele de tuning Hamann, Brabus si Startech, care au adus la Frankfurt niste concepte super beton (le veti vedea tot pe coolest concepts). De aici am ramas impresionat de Porsche GT3 RS, Porsche Panamera, la care se inghesuiau oamenii la greu, noul Jaguar XJ, Aston Martin Rapide si conceptele Brabus, care aratau bestial.

La sfarsitul zilei a doua am fost rupti, dar pot sa zic ca a meritat fiecare minut si fiecare banut cheluit. Atat de imens a fost complexul ca uneori era sa ne pierdem. In curte erau amenajate mai multe spatii de distractie printre care si un spatiu pentru masinile de teren, care vroiau sa incerce 4×4 pe teren accidentat sau suspendat. Cu asemenea experienta nu te mai intalnesti in graba va spun eu cu mana pe inima. Si pot sa promit de pe acuma ca ma voi duce si la Geneva si la Paris anul viitor. Stati pe aproape ca mai vine un post despre orasul Frankfurt, ca doar am vazut aproape tot ce e de vazut in acest minunat oras din Germania.

/salonfrankfurt.jpg

/salonfrankfurt1.jpg

/salonfrankfurt2.jpg

/salonfrankfurt3.jpg

/salonfrankfurt4.jpg

/salonfrankfurt5.jpg

3 Comments

  1. Incearca totusi data viitoare sa mai dai cate un ENTER cand scrii articole, pentru ca asa cum l-ai scris acuma nu il citeste niemni.

    Fa niste paragrafe ca asa poate o sa ma obosesc sa il si citesc :)

    Bafta

  2. pentru tine l-am modificat :P

Leave a Reply

Required fields are marked *.


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.